Literackie Iron Maiden
Tanie horrory z lat 80., filmy o mafii, Tarantino – chwytliwa makabreska ramy fabularnej, która każe bohaterowi obudzić się w trumnie, dostarcza tego, co obiecuje: niespodziewanych zwrtów akcji, solidnej dawki absurdu, nietrafionego wulgaryzmu. A jednak, dzięki właściwej dla konwencji platfromy Twine "ty", dzięki mrocznej oprawie graficznej, dobranym dźwiękom, a także oszczędnej strukturze wyboru, opartej na Drzewku Fabularnym Fournela i Enarda, całość gra jak należy i wyznacza wysoką poprzeczkę na polskiej scenie Twine
Było ciasno i klaustrofobicznie, szczególnie przy tych fragmentach, którym towarzyszyły dźwięki. Każda część była przemyślana, napisana precyzyjnie i każda metafora działała tak, jak powinna. Jeśli miałabym się czegoś przyczepić, to końcówki – fakt, że bohater ginie, ale w taki nieprzewidziany sposób wydaje mi się rozczarowujący, trochę niweluje wcześniejszą panikę, którą czułam.
M.SBudzisz się w trumnie. Leżysz w ciemności, czujesz, że powietrza ubywa. Panika narasta. Co się stało? Co zrobisz, żeby przetrwać? „Trumna” Kuby Kaprala, do której muzykę skomponował Hubert Wińczyk, to mocna i silnie angażująca opowieść, ilustrowana realistycznymi efektami dźwiękowymi.
J.LTECHNIKI: Twine, tekst, audio, ilustracje
Kuba Kapral – - dramatopisarz, twórca teatralny związany z poznańskim offem, autor słuchowisk, prozaik.
Hubert Wińczyk –artysta intermedialny/dźwiękowy, performer, improwizator, multi-nie-instrumentalista, kolekcjoner dźwięków.
Magdalena Chodorowska – zajmuje się malarstwem i ilustracją. Inspiruje się malarstwem zen i tańcem butoh.