MICHALINA CENDROWSKA

Patriarsze brudy

Z pamiętnika Dory S.

Frenetyczna kronika przyśpieszonego wieku dorastania w świecie trollingu, shamingu i polskiego ładu. Pamiętnik zapieczętowany hasłem, bez którego nie możemy czytać dalej, całkiem umyślnie pobijający przy okazji rekord w antyhipertekstowości – ponad 100 pasaży i tylko 9 linków tekstowych!


Z RECENZJI CZYTELNIKÓW

Świetny format pamiętnika. Klimat wczesnych lat dwutysięcznych aż bije z każdej strony. Element hasła do pamiętnika również wrzuca czytelnika w tę formę pamiętnika. Oprócz tego, sam tekst jest cudowny, czyta się go z obrzydzeniem i ciekawością i już po obrazkach słynnych z tego okresu piosenkarek można poczuć pewien klimat, a jednocześnie jest komentarzem do zachowania głównej bohaterki i jej przyjaciółek.

M.S

Hipertekst, w formie prywatnego dziennika, opowiada wciągającą historię o dojrzewaniu, pierwszej miłości i przyjaźni. Poetycka narracja „Patriarszych brudów” prowadzi czytelnika przez dawne osiedla i szkolne korytarze, odsłaniając nastoletnie problemy, niezrozumienie dorosłych oraz ćwiczenie dziewczynek do norm społecznych. Żeby wejść do opowieści, musisz najpierw złamać hasło.

M.M

TECHNIKI: Twine, tekst, ilustracje


Michalina Cendrowska – urodzona w Płocku, 25 lat. Absolwentka poznańskiego kulturoznawstwa. Obecnie studiuje sztukę pisania na UAM oraz taniec na AWF w Poznaniu. Tworzy poezję, prozę i krótkie choreografie. Zanim coś napisze, najpierw próbuje opowiedzieć to ciałem. W swojej twórczości oddaje głos mniejszościom, przygląda się mało ciekawym miejscom, odkurza brudne, odrzucone przedmioty.