PRACA ZBIOROWA

Nowy Babilon

Polski cyberpunk w Twine

Nieoczekiwane zwroty akcji, tajemnicze lokacje, ludzie i maszyny, którym nie można ufać w świecie spalin i neonów – opasła, nielinearna, bogato ilustrowana i udźwiękowiona cyberpunkowa gra tekstowa idzie tam, gdzie niewiele utworów powstałych na platformie Twine poszło: w stronę kreacji żywego, bogatego w detale świata, do którego chce się wracać. Przygody Roberta są tym bardziej wciągające, że gra została konsewentnie zaprogramowana (w Twine Sugarcube) tak, by po dokonaniu wyboru nie było już odwrotu. Jeśli chcemy poznać alternatywne zakończenia trzeba dobrze zapamiętać swój wybór i zacząć od początku.


Z RECENZJI CZYTELNIKÓW

Nowy Babilon pod względem audio-wizualnym jest świetny. Muzyka daje klimat, który przypomina Blade Runnera 2049, tak samo ilustracje (chociaż niektóre się nie ładują). Początek wydaje mi się zbędny, równie dobrze bohater mógłby już siedzieć w tej taksówce, bo właśnie dzięki całemu otoczeniu opowiadania nie ma potrzeby na dodatkowe wprowadzanie i klimat. Fakt, że bohater budzi się w domu i wstaje nic nie wnosi do fabuły, oprócz tego, że ma wczepy, co, biorąc pod uwagę jego zawód, można łatwo wpleść w akcję już w taksówce. Pojawia się sporo literówek, a dialogi i opisy miejscami wydawały mi się drętwe lub niejasne. Niestety przez to po kilkunastu pasażach całość mnie znużyła. Mimo tego, świat przedstawiony jest spójny, akcja wartka i ciekawa. Może i narzekam, ale dlatego, że tekst ma bardzo duży potencjał i tylko pod względem literackim potrzebuje lekkiego szlifowania. 

M.S

TECHNIKI: Twine, tekst, audio, ilustracje


Nowy Babilon - praca powstała w 2019-2020 roku na zajeciach z projektowania gier prowadzonych przez dr Joannę Pigilak w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM. Gra została napisana przez grupę studentów, posiada swoje oryginalne ilustracje oraz muzykę (Magda Kapitańczyk). Opublikowana pierwotnie na twitch.io.