Espen Aarseth, cybertekst i ergodyczność

Espen Aarseth - autor książki Cybertext. Perspectivess of Ergodic Literature z 1997 roku, która przedefiniowała wczesny okres namysłu nad hipertekstem poprzez wprowadzenie pojęcia dyskurs ergodyczny, które zastąpiło pojęcie nielinearności oraz wprowadzenie kategorii cybertekstu, jako nadrzędnego gatunku wobec hipertekstu, gier komputerowych oraz wirtualnej rzeczywistości, związany jest z uniwersytetami w Bergen i w Kopenhadze.

Od początku obecnej dekady zainteresowania norweskiego badacza skierowały się ku grom komputerowym. Jest on jednym z fundatorów i czołowych przedstawicieli ludologii, dziedziny zajmującej się badaniem gier. Aarseth jest redaktorem naczelnym czołowego pisma ludologicznego Game Studies.

Techsty opublikowały online wstęp do książki Cybertext

Strona internetowa Espena Aarsetha: www.hf.uib.no/hi/espen/

Ostatnia aktualizacja:

29.07.2022

Cytuj ten wpis jako:

Mariusz Pisarski (2022) Espen Aarseth, cybertekst i ergodyczność . "Techsty" 29.07.2022 [].

interakcja intertekstualność postmodernizm poststrukturalizm tekst cyfrowy teoria hipertekstu

aarseth autor badaniem bergen cybertekst cybertext czołowego czołowych dekady dyskurs dziedziny ergodic ergodyczny espen espena fundatorów game gatunku gier grom hipertekst książki oraz techsty wprowadzenie