Czytelnictwo a media społecznościowe i interaktywne
W ramach tej ścieżki zapraszamy do nadsyłania artykułów na temat czytelników oraz ich sposobów doświadczania i tworzenia interaktywnych mediów hipertekstowych. Zgłaszane prace mogą dotyczyć konkretnych społeczności użytkowników, a także nowych form ich zaangażowania w oparciu o nowoczesne technologie.
Przykładowe zagadnienia:
– cyfrowy storytelling i literatura elektroniczna: sposoby wykorzystywania hipertekstów do przekazywania pomysłów i ułatwiania alternatywnych doświadczeń tekstowych;
– praktyki czytelnicze i reakcje czytelników: sposoby czytania i interpretowania hipertekstów;
– retoryka i poetyka: sposoby przedstawiania hipertekstów w dyskursie popularnym i naukowym, a także teoretyczne rozważania na temat form ekspresji wspieranych przez formaty hipertekstowe;
– inteligencja tekstowa: oddziaływanie hipertekstu na doświadczenie czytelnicze (od kwestii wyszukiwalności poszczególnych fraz po konwersacje ze sztuczną inteligencją);
– interakcja: wpływ hipertekstów na politykę platform w ramach platformowych praktyk twórczych.
Zapraszamy Państwa także do przeczytania wywiadu z przewodniczącymi tej ścieżki badawczej.
Ostatnia aktualizacja:
13.05.2024
Cytuj ten wpis jako:
Tobiasz Jęcz (2024) Czytelnictwo. "Techsty" 13.05.2024 [https://techsty.art.pl/HT24/Czytelnictwo.htm].