Opowiadanie historii to podstawowa forma kulturowej ekspresji. To poprzez opowiadanie o czymś wyławiamy znaczenie z otaczającej nas rzeczywistości. Nic zatem dziwnego, że i gry komputerowe - w tym narratologicznym ujęciu - mogą się wydawać niczym innym jak interaktywnymi opowieściami o interaktywnej narracji a nawet posiadającej interaktywną fabułę (ryzykowny, choć często spotykany oksymoron). Najbardziej twórczym i najbardziej owocnym podejściem do fenomu gier wydaje się traktowanie go jakby w ogóle nie miał nic wspólnego z formami narracyjnymi. I choć elementy ludyczne gry mogą wytworzyć sekwencje fabularne, to wytwarzanie fabuły a bycie fabułą nie jest tym samym (Frasca 1999)
Gdy przyjrzymy się temu bliżej, można wykazać kilka zasadniczych różnic, choć i kilka ciekawych podobieństw.
Cechy wspólne pomiędzy grą a opowiadaniem w tym miejscu się kończą.
Termin "opowiadanie" używany jest tutaj w swoim szerszym rozumieniu, jako "forma narracyjna", "wypowiedź narracyjna", a nie jako "krótka forma narracyjna"