Andrzej Pająk

Czy jest w tym tekście jeszcze autor?

Cyfrowe zlepki, postprodukty, kolaże

Zamiast napisów końcowych: Bibliografia

Przedstawione powyżej słowa również są remiksem istniejących utworów takich jak:

  • Barthes, Roland. S/Z. Warszawa: KR, 1999.
  • Barthes, Roland. Śmierć autora, w: Teorie literatury XX wieku. Antologia, autor: Anna Burzyńska i Paweł Markowski, 355-359. Kraków: Znak, 2006.
  • Birkerts, Sven. The Gutenberg Elegies. The Fate of Reading in an Electronic Age. New York: Faber and Faber, 2006.
  • Bolter, David. Writing Space. The Computer, Hypertext, and the History of Writing. Hillsdale NJ: Lawrence Erlbaum , 1991.
  • Bourriaud, Nicolas. Postproduction: Culture as Screenplay: How Art Reprograms the World. New York: Lukas & Sternberg, 2002.
  • Bruns, Axel. The Future Is User-Led: The Path towards Widespread Produsage. Fiberculture #11. 2007. http://journal.fibreculture.org/issue11/issue11_bruns.html (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Burzyńska, Anna, i Michał Paweł Markowski. Teorie literatury XX wieku. Kraków: Znak, 2006.
  • Eskelinen, Markku. Cybertekst a badania literackie. Podręcznik użytkownika. Magazyn Techsty #2. http://www.techsty.art.pl/magazyn2.html (data uzyskania dostępu: September 1, 2008).
  • Hubrich, Lars. In Search of the Author, or Standing Up Godot. 1995/1998. http://www.cyberartsweb.org/cpace/111/hubrich/hubrichtemplate.html (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Hutnikiewicz, Artur. Od czystej formy do literatury faktu. Warszawa: Wiedza Powszechna, 1988.
  • Landow, George. Hypertext 2.0 The Convergence of Coontemptorary Critical Theory and Tehnology. Baltimore, Londyn: The John Hopkins University Press, 1997.
  • Lialina, Olia. My Boyfriend Came Back from the War. Last Real Net Art Museum . 1996. http://myboyfriendcamebackfromth.ewar.ru/ (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Lipszyc, Jarosław. Mnemotechniki. Wikiźródła, teksty i materiały źródłowe. luty 2008. http://pl.wikisource.org/wiki/Mnemotechniki (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Manovich, Lev. Język nowych mediów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2006.
  • Nelson, Teodor. Computer Lib/Dream Machines. Michigan: NINTH PRINTING, 1983.
  • Newman, Lance. 3by3by3. 2006-2008. http://3by3by3.blogspot.com/ (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Nycz, Ryszard. O kolażu tekstowym, w: Tekstowy świat. Postmodernizm a wiedza o literaturze. Warszawa: IBL, 1995.
  • Pająk, Andrzej. Hipertekst: Narzędzie do badania literatury. Hypertekstopia. 2007. http://www.hypertextopia.com/library/read/110 (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Pisarski, Mariusz. Hipertekst. Techsty. Literatura i nowe media. 2002-2008. www.techsty.art.pl (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Rettberg, Scott. Dada Redux: Elements of Dadaist Practice in Contemporary Electronic Literature. Fibercultrue #11. 2007. http://journal.fibreculture.org/issue11/issue11_rettberg.html (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Sapnar, Megan. Pushkin Translation. Poems that Go. 2000. http://www.poemsthatgo.com/gallery/fall2000/pushkin/ (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • SomethingUnreal. Music using ONLY sounds from Windows XP and 98!. YouTube. 8 grudzień 2007. http://www.youtube.com/watch?v=dsU3B0W3TMs&feature=related (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).
  • Tzara, Tristan. Pour faire un poème dadaiste. Littérature, no. 15, July-August 1920, p.18. 1920. http://sdrc.lib.uiowa.edu/dada/litterature/15/pages/18.htm (data uzyskania dostępu: wrzesień 1, 2008).

skomentuj na forum