PodsumowanieProjekty www realizują te same strategie, chociaż projektanci stron internetowych dopiero teraz odkrywają, że problem nawigacyjny jest złudzeniem. Nawigacja na pierwszych powstających stronach internetowych, które tworzone były bez przywiązywania wagi do tego, co sobą reprezentowały, była rzeczywiście zagmatwana i frustrująca. Aby temu zaradzić, twórcy zaadaptowali schematyczne rozwiązania i reguły: hierarchiczną organizację, obecność paska nawigacyjnego i menu na każdej stronie, ograniczony wybór (taki sam na każdej ze stron), brak złożonych połączeń. Obecnie filozofia ta dominuje sieci, gdzie ucieleśniają ją sieciowe magazyny, strony firmowe, wortale czy nawet strony domowe użytkowników sieci. Rzeczywiście czasami trudno odróżnić strukturę obszernych serwisów firmowych od stron internetowych magazynów: "strona domowa" odsyła do wyizolowanych stron z artykułami, które zawierają niewiele linków. Zgodny ze strategią aparat nawigacyjny jest tu pożądany: każda strona wymaga obecności swego banera, bocznego menu, czy dolnego paska - i każda podstrona podsuwa identyczne rozwiązania nawigacyjne. |