POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI

Ludolodzy i gracze o grach dzieciństwa

O autorach

Mirosław Filiciak

Medioznawca, adiunkt w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, redaktor kwartalnika „Kultura Popularna”.

Marzena Falkowska

Autorka bloga Altergranie. O grach pisuje hobbystycznie (nie licząc poświęconej im pracy magisterskiej) od 2007 roku. Publikowała m.in. w „Kulturze” (dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej”), „Kulturze i Historii”, na „Technopolis”,  „Polygamii” i na portalu „Gry-OnLine”.

Sonia Fizek

Sonia Fizek - doktorantka na wydziale Creative Studies and Media na Uniwersytecie w Bangor (Wielka Brytania), tłumaczka. Jej praca doktorska oraz zainteresowania akademickie koncentrują się wokół gier wideo, wirtualnych światów oraz nowych mediów. Współpracuje z magazynem akademickim „Journal of Gaming and Virtual Worlds” wydawnictwa Intellect. Publikuje także na łamach serwisów internetowych tygodnika „Polityka”.

Monika Wasilewska

Monika Wasilewska – doktorantka na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego, redaktorka łódzkiego wydania „Gazety Wyborczej”, krytyczka teatralna, laureatka Złotego Pióra, dorocznej nagrody im. Jerzego Katarsińskiego dla najlepszego młodego krytyka kulturalnego w Łodzi. Publikuje również w „Dialogu”, „Teatrze” oraz „Tyglu Kultury”.

Paweł Aleksander Fedorynski

Programista, obecnie zatrudniony w firmie Google gdzie zajmuje sie indeksowaniem stron www. W czasie wolnym pracowal nad takimi projektami jak backend MySQL do biblioteki SOCI, http://soci.sourceforge.net/, gra logiczno-zrecznosciowa Kartofel, wersja gry Frozen Bubble na platformę Android oraz program do trenowania gry w oko Blackjack Instructor.

Matthew S. S. Johnson

Adiunkt (Assistant Professor) na wydziale Języka i Literatury Angielskiej na Uniwersytecie w Southern Illinois, w Stanach Zjednoczonych. Specjalista od retoryki i kompozycji, jego artykuły pojawialy się między innymi w "Dichtung Digital", "College Composition and Communication", "College English" oraz w książkach Writing and the Digital Generation, From Hip-Hop to Hyperlinks, and TechKnowledgies. Redaktor “Reading Games: Composition, Literacy, and Video Gaming”, specjalnego wydania magazynu "Computers & Composition", pełni także rolę recenzenta magazynu "Journal of Gaming and Virtual Worlds" wydawnictwa Intellect.

Nick Wiggill

Zapalony gracz, projektant gier,a od niedawna założyciel jednoosobowej firmy Handcrafted Games.

Isamar Carrillo Masso

Doktorantka na wydziale Creative Studies and Media na Uniwerystecie w Bangor, w Walii. Isamar pracuje nad korpusową metodologią badania dyskursu w grach komputerowych.

Lorenzo Luci

Absolwent Uniwersytetu w Udine we Włoszech. Grom komputerowym poświęcił pracę magisterską, w której skupił się na nacechowanych ideologicznie aspektach komunikacji werbalnej oraz wizualnej.

Alessandro Canossa

Badacz gier, asystent na Uniwersytecie IT w Kopenhadze oraz konsultant ds. projektowania świata gier w firmie IO Interactive (Square Enix).

Urszula Pawlicka

Studentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na kierunkach dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz filologia polska. Współpracuje z redakcją „Portretu" oraz portalem literackim Niedoczytania.pl. Publikowała w „artPapierze”, „Pograniczach” i „Perspektywach Kulturoznawczych”. Fascynuje się związkiem pomiędzy literaturą, a mediami elektronicznymi (szczególnie wpływem nowych mediów). Mocno udziela się na Liternet.pl i w Ha!arcie.

Mariusz Pisarski

Promotor, producent i wydawca literatury hipertekstowej, krytyk, tłumacz, dziennikarz. Redaktor książek Michael Joyce. Polski pisarz, Kraków 2011 oraz Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media (wspólnie z Piotrem Mareckim), Kraków 2011. Publikował lub występował na Uniwersytetach w Finlandii (Jyväskylä), Norwegii (Bergen), Holandii (Technische Universiteit Eindhoven) i Słowacji (Słowacka Akademia Nauk).

Artykuły o literaturze najnowszej i korzystającej z języka cyfrowych mediów pojawiły się między innymi w "Slavia Occidentalis", "Homo Communicativus", “Porównaniach” “Tygodniku Powszechnym, "Dekadzie Literackiej", "Kulturze", "Czasie Kultury" oraz w książkach o e-literaturze, jak Liternet, Liternet.pl, e-Polonistyka, Tekst (w) sieci, Od liberatury do e-literatury. Obecnie pracuje m.in nad adaptacjami polskiej klasyki literackiej na interaktywne gry tekstowe (IF)